Page 57 - רגב סקירה
P. 57
מהממצאים בפרויקט זה ניתן לראות שהתלמידים והסטודנטים החונכים דיווחו על האופי המתגמל של החונכות: הצלחות התלמידים במבחן הבגרות, צמיחתם המקצועית והאישיותית הן של התלמידים והן של הסטודנטיות משמשת כמקור לסיפוק ולתחושת ערך עצמית. החונכות התבררה כתהליך דו-כיווני המאפשר צמיחה לכל המשתתפים בתהליך: התלמידים, הסטודנטים והמורה המאמן. מהממצאים ניתן לראות שהסטודנטים חשו כבוד וחוסר חשש בהתנסות במגזר היהודי. שיטת העבודה בקבוצות קטנות חידשה להן והייתה רלוונטית ומשמעותית. לתלמידים הייתה חוויה לימודית אחרת שהפכה את הלמידה למשמעותית יותר. כל משתתפי הפרויקט ציינו את הצלחתו והביעו רצון להמשכיות
התהליך.
לאור התוצאות יש חשיבות בשילוב תכנית מסוג זה בהכשרה של הסטודנטים במכללה רב-תרבותית. תהליך ההכשרה אמור להיות גמיש, דינמי ומתמשך שיוצא מהנחה בסיסית כי עמדות פרחי ההוראה, מורי העתיד, הן גורם מרכזי המשפיע על תפיסותיהם את האחר, ועמדות אלה מועברות ישירות ובעקיפין לתלמידיהם. פרחי ההוראה צריכים להיות מודעים לערכיהם ולעמדותיהם, ויש לדאוג לכך
שהם יפנימו את ערכי החיים המשותפים ויפתחו עמדות חיוביות כלפי האחר.
ראו כתבה נוספת שהתפרסמה בנושא
57


































































































   55   56   57   58   59