בתקופת רגיעה |
א. |
עדכון כל הטבלאות המופיעות בתיק הביטחון המוסדי |
1) |
|
העברת השינויים למחלקת החינוך ברשות המקומית לא
יאוחר מאחד באוקטובר כל שנה |
א) |
|
קבלת עדכונים מהרשות המקומית |
ב) |
|
העברת דרישה לרשות המקומית לתגבור כוח האדם בשעת
חירום (הדרישה תתבסס על כמות התלמידים מול סגל
הוראה שנשאר במוסד ואינו מתגייס לצה"ל). |
ג) |
|
מינוי בעלי תפקידים כדלקמן: |
2) |
|
ממלא מקום למנהל (אם המנהל חייב גיוס) |
א) |
|
עוזר ביטחון ובטיחות למנהל - מורה בכיר או כל איש סגל
בכיר במוסד כעוזר ביטחון למנהל |
ב) |
|
ממונה על צוות עזרה ראשונה, איש סגל - מומלץ שיהיה בוגר
קורס מגישי עזרה ראשונה של משרד החינוך |
ג) |
|
איש סגל הממונה על צוות כיבוי האש |
ד) |
|
איש סגל הממונה על צוות הסדרנים |
ה) |
|
איש סגל הממונה על צוות התרופות.
|
ו) |
|
קביעת צוותי חירום במוסד
כמות צוותי החירום בכל מוסד תהיה בהתאם לכמות התלמידים.
לכל קבוצת תלמידים שיש בה עד 100 איש יהיה צוות אחד מכל
הצוותים המפורטים להלן: |
3) |
|
צוות עזרה ראשונה: הצוות ימנה 5 אנשים מתוך סגל
המוסד שיהיו מסוגלים להרים תלמיד על אלונקה, ובראשם
יהיה איש סגל אחראי - מומלץ שיהיה בוגר קורס מגישי
עזרה ראשונה. |
א) |
|
צוות כיבוי אש: הצוות ימנה 5 אנשים מתוך סגל המוסד
שיהיו מסוגלים לכבות שרפה מקומית ועברו השתלמות
בתחנת הכיבוי המקומית. |
ב) |
|
צוותי סדרנים: הצוות ימנה 5 אנשים מתוך סגל המוסד. |
ג) |
|
צוות תרופות: צוות זה יהיה שונה ממוסד למוסד כדלקמן:
במוסד שכל התרופות מרוכזות במקום אחד ימונה איש
סגל שמתפקידו לקחת את כל התרופות ולספקן
לתלמידים על פי המינונים השונים. |
1) |
במוסד שהתרופות צמודות לכל כיתה ימונה אדם אחד
מתוך סגל ההוראה של כל כיתה שיהיה אחראי לקחת
את התרופות ולספקן לתלמידים על פי המינונים
השונים. |
2) |
|
ד) |
|
מינוי מטה חירום מוסדי בהרכב זה: |
4) |
|
מנהל המוסד או ממלא מקומו (אם המנהל חייב גיוס) |
א) |
|
סגן מנהל המוסד |
ב) |
|
העב"ט - העוזר לביטחון ולבטיחות |
ג) |
|
יו"ר ועד ההורים |
ד) |
|
היועץ החינוכי/הפסיכולוג |
ה) |
|
סגל ההוראה שמונה לאחראי על צוותי החירום |
ו) |
|
בעלי תפקידים נוספים על פי קביעת מנהל המוסד, כגון רופא,
סייעת, אחות, מזכירה, שרת/אם בית / מנהל אחזקה. |
ז) |
|
תפקידים נוספים |
5) |
|
על המנהל לבדוק את תקינות המקלטים/המרחבים המוגנים
ולדווח לקב"ט ברשות על ליקויים. |
א) |
|
עליו לבדוק את תקינותם של ציוד החירום, ציוד העזרה
הראשונה, ציוד כיבוי האש, וכן את ציוד החירום במקלט,
את כשירותו ואת התאמתו לתקן.
|
ב) |
|
עליו לתכנן ולבצע תרגולת כניסה למקלטים/למרחבים
המוגנים ושהייה בתוכם כמפורט בנוהל 4 של חוזר זה. |
ג) |
|
עליו לבדוק את מערך ההיסעים עם כל רשות מקומית
השולחת את התלמידים ולוודא שיש חוזה התקשרות עם
חברת ההסעות המחייב אותה לפעול גם בשעת חירום. |
ד) |
|
עליו לתכנן מערך היסעים לסגל ההוראה שאינו גר ביישוב
שבו המוסד החינוכי ממוקם.
|
ה) |
|
עם ההכרזה על מצב כוננות/חירום |
ב. |
עם ההכרזה על מצב כוננות/חירום יפעיל המנהל את מטה החירום.
|
1) |
|
מטה החירום יפעל בתוך מרחב מוגן שייקבע על ידי המנהל
בתיאום עם העב"ט. יש לוודא שבמקלט זה תהיה נקודת חיבור
לטלפון מקבילה לנקודה שבמזכירות המוסד. |
2) |
|
במקום שיימצא בו מטה החירום יש להכין תיק נהלים לשעת
חירום ובו
ירוכזו -
א) תיק הביטחון המוסדי;
ב) חוזר המנכ"ל לשעת חירום;
ג) תכנית פדגוגית להפעלת התלמידים;
ד) הוראות והנחיות נוספות. |
3) |
|
על המנהל לכנס את כל סגל ההוראה והעובדים במוסד ולהודיע
להם על מצב הכוננות ולהורות להם לפעול על פי הגדרת תפקידים
בשעת חירום. |
4) |
|
במוסד חינוכי שאפשר לתקשר בו עם התלמידים יש לכנסם
ולהסביר להם את המצב ולתדרך אותם כיצד לפעול. |
5) |
|
על המנהל לוודא שהעב"ט מבצע את כל הפעולות המוטלות עליו. |
6) |
|
עליו לבדוק את סידורי האזעקה במוסד. |
7) |
|
עליו לבדוק את המקלטים/את המרחבים המוגנים ולוודא שהם
ערוכים ומוכנים למלא את ייעודם. |
8) |
|
עליו לוודא שכל ציוד החירום קיים במוסד ושהוא תקין. |
9) |
|
עליו לבדוק את תכניות הלימודים ואת התאמתן למצב החדש. |
10)
|
|
עליו לבדוק את תיק הביטחון המוסדי ולעדכן את מנהל מחלקת
החינוך ברשות המקומית.
|
11)
|
|
עליו לערוך תרגיל כניסה ויציאה מהמקלט/מהמרחב המוגן. במוסד
שאי אפשר לצאת דרך פתחי החירום יצאו התלמידים דרך הדלת
בלבד. |
12)
|
|
עליו לתרגל כניסת ילדים מוגבלים על כיסאות גלגלים
למקלט/למרחב המוגן. |
13)
|
|
עליו לבדוק את מצבת סגל ההוראה ואת הצורך בתגבור |
14)
|
|
עם הפעלת צו הקריאה לשירות עבודה עליו לכנס את כל סגל
המוסד ולהודיע להם על כך, וכן לתלות את הצו על גבי לוחות
המודעות. |
15)
|
|
עליו לדווח מדי יום למנהל מחלקת החינוך ברשות על מצבת
התלמידים לאותו יום. |
16)
|
|
עליו לדאוג לחלוקת חומר לתלמידים על פי רמתם. |
17)
|
|
עליו להדפיס ולהפיץ להורים הנחיות בעקבות מצב החירום.
|
18)
|
|