אוכלוסיות מיוחדות |
1. |
חינוך מיוחד |
1.2 |
הארכת שנת הלימודים* - תכניות הפעלה של מסגרות
החינוך המיוחד בחופשות - חוק החינוך המיוחד התשמ"ח |
1.2-34
|
|
1 בינואר 2004
|
|
תאריך תחולה |
החלפת סעיף
1.2-9 בחוזר
הוראות הקבע
נח/10(ג)
|
|
מטרת הפרסום |
1. כללי
סעיף זה מבטל את סעיף 1.2-9 בחוזר הוראות הקבע נח/10(ג), "תכניות
הפעלה של מסגרות החינוך המיוחד בחופשות".
* בכל מקום שנכתב בו "תכניות החופשה" הכוונה להארכת שנת הלימודים על פי חוק החינוך
המיוחד.
2. המסגרות שבהן תתקיימנה תכניות הפעלה בחופשות
בגני ילדים ובבתי-ספר מיוחדים (ובכלל זה חטיבות עמלניות)
|
2.1 |
תוספת ימים
עפ"י צרכים**
(עד 6 ימים) |
ואביב במגזר
הלא-יהודי |
חופשות החגים
במגזר היהודי |
חופשת קיץ בכל
המגזרים |
סוג הכיתה |
חנוכה
ופסח |
סוכות
|
מחצית
אוגוסט
|
יולי |
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
15 - בעלי פיגור בינוני
רב-בעייתיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
24 - בעלי פיגור קשה /
עמוק / סיעודיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
26 - בעלי פיגור בינוני
מורכב
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
19 - משותקי מוחין ובעלי
נכויות פיזיות קשות
רב-בעייתיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
21 - אוטיסטים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
28 - בעלי הפרעות
נפשיות קשות
|
לא
|
כן
|
כן
|
כן*
|
לא
|
כן
|
11 - חירשים ולקויי שמיעה
רב-בעייתיים
|
לא
|
כן
|
כן
|
כן*
|
לא
|
כן
|
12 - עיוורים ולקויי ראייה
רב-בעייתיים
|
* ראה 2.3.5 להלן.
** במגזר היהודי עבור ימי חופשה אחרים. במגזר הלא-יהודי בעיד אל פיטר ובחג הקרבן (בכל
שנה ייקבעו ימי הבחירה בהתאם לקביעת מועדי החג).
תוספת ימים
עפ"י צרכים**
(עד 6 ימים) |
ואביב במגזר
הלא-יהודי |
חופשות החגים
במגזר היהודי |
חופשת קיץ בכל
המגזרים |
סוג הכיתה |
חנוכה
ופסח |
סוכות
|
מחצית
אוגוסט
|
יולי |
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
13 - חולים בבתי
חולים רגילים
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
16 - בעלי פיגור קל רב-
בעייתיים
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
17 - בעלי הפרעות
התנהגותיות קשות
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
20 - לקויי למידה
רב-בעייתיים
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
23 - בעלי משכל גבולי רב-
בעייתיים
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
29 - מעוכבי התפתחות
(בגנ"י)
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
לא
|
כן
|
30 - מעוכבי שפה (בגנ"י)
|
* ראה 2.3.5 להלן.
בכיתות מיוחדות בבתי-ספר רגילים
|
2.2 |
תוספת ימים
עפ"י צרכים**
(עד 6 ימים) |
ואביב במגזר
הלא-יהודי |
חופשות החגים
במגזר היהודי |
חופשת קיץ בכל
המגזרים |
סוג הכיתה |
חנוכה
ופסח |
סוכות
|
מחצית
אוגוסט
|
יולי |
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
15 - בעלי פיגור בינוני
רב-בעייתיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
24 - בעלי פיגור קשה /
עמוק / סיעודיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
19 - משותקי מוחין ובעלי
נכויות פיזיות קשות
רב-בעייתיים
|
כן
|
כן
|
כן
|
כן*
|
כן*
|
כן
|
21 - אוטיסטים
|
לא
|
כן
|
כן
|
כן*
|
לא
|
כן
|
11 - חירשים ולקויי שמיעה
רב-בעייתיים
|
לא
|
כן
|
כן
|
כן*
|
לא
|
כן
|
12 - עיוורים ולקויי ראיה
רב-בעייתיים
|
* ראה 2.3.5 להלן.
** במגזר היהודי עבור ימי חופשה אחרים. במגזר הלא-יהודי בעיד אל פיטר ובחג הקרבן (בכל
שנה ייקבעו ימי הבחירה בהתאם לקביעת מועדי החג).
הבהרות |
2.3 |
בתי-ספר על-יסודיים וחטיבות עמלניות המסיימים את שנת
הלימודים הרגילה ב-20 ביוני יוכלו להתחיל בתכנית הקיץ עם
תום הלימודים, ב-21 ביוני, ולקדם את מועד סיום החופשה ב-10
ימים, או שיוכלו להתחיל את התכנית בתחילת חודש יולי. מועד
התחלת התכנית יתואם עם ההורים ועם הרשות המקומית, ויובא
לאישור המפקח על החינוך המיוחד.
|
2.3.1
|
|
בתי-ספר שתלמידיהם מתגוררים במוסד פנימייתי יתאמו את
מועדי ההפעלה של תכניות החופשה עם מועדי יציאת התלמידים
לחופשות מטעם המוסד הפנימייתי. |
2.3.2
|
|
תכנית החופשות חלה גם על ילדים לקויי שמיעה או לקויי ראייה
הלומדים בגני-ילדים משולבים. קבוצת הילדים המשולבת תפעל
בחופשה במתכונת של גן מיוחד. |
2.3.3
|
|
תכנית החופשות אינה חלה על תלמידים הלומדים בכיתות
משולבות בבתי-הספר של החינוך הרגיל. |
2.3.4
|
|
בתי-ספר וגני ילדים שעליהם להפעיל תכניות בחופשת סוכות
ובמחצית חודש אוגוסט והמבקשים פטור מביצוע התכנית
בחופשות אלה, יוכלו לפנות בבקשה בעניין זה למפקח על החינוך
המיוחד.
הבקשה לפטור תאושר אם היא הוגשה בהסכמת ועד ההורים של
בית הספר או הגן.
|
2.3.5
|
|
3. מועדי החופשות ומספר הימים שתכנית החופשות תופעל בהם
כללי
האגף לחינוך מיוחד מפרסם בכל שנה, לקראת פתיחת שנת הלימודים,
את תאריכי ההפעלה ואת מספר הימים של תכניות החופשה בכל אחת
מהחופשות, על-פי הפירוט שלהלן: |
3.1 |
חודש יולי: החל ב-1 ביולי ועד 31 בו. סך כל הימים כמספר ימי
החול בחודש זה. חטיבות עמלניות המסיימות את שנת הלימודים
הרגילה ב-20 ביוני תוכלנה להתחיל את תכנית החופשה ב-21
ביוני ולסיים אותה ב-20 ביולי. |
- |
|
חודש אוגוסט: החל ב-1 באוגוסט ועד 15 בו. מסגרות שהחלו את
תכנית החופשה ב-21 ביוני תסיימנה ב-5 באוגוסט.
|
- |
|
חופשות נוספות במגזר היהודי |
3.2 |
חופשות החגים |
- |
|
חופשת סוכות: בימי חול המועד |
- |
|
חופשת חנוכה: בכל ימי החופשה המקובלים במערכת החינוך
הרגילה |
- |
|
חופשת פסח: בימי החופשה לפני חג הפסח, למעט ערב חג
הפסח. |
- |
|
ימי בחירה על-פי צרכים מיוחדים
מסגרות של תלמידים בעלי לקויות קשות (כמפורט בטבלה לעיל)
תוכלנה להוסיף ימי לימוד בתקופות של חופשות חגים שאינן
נכללות באמור לעיל, בהתחשב בצרכים המיוחדים של התלמידים
(למשל, בפורים, בחול המועד פסח, בל"ג בעומר, בערב שבועות
ובאסרו חג שלו). סך כל ימי הלימוד הנוספים לא יעלה על 6 ימים בשנה.
|
- |
|
חופשות נוספות במגזר הלא יהודי |
3.3 |
חופשת החורף: כמספר ימי החופשה במועדים הנקבעים מדי שנה.
|
- |
|
חופשת האביב: כמספר ימי החופשה הנקבעים מדי שנה. |
- |
|
ימי בחירה: מסגרות של תלמידים בעלי לקויות קשות (כמפורט
בטבלה לעיל) תוכלנה להוסיף ימי בחירה בעיד אל פיטר ובחג
הקרבן. בכל שנה ייקבעו ימי הבחירה בהתאם לקביעת מועדי החג.
סך כל ימי הלימוד הנוספים לא יעלה על 6 ימים בשנה.
|
- |
|
4. שעות הלימוד בחופשות ודגמי הפעלה
בשבוע לימודים מלא בית-ספר או גן ילדים רשאי להחליט, בהתחשב בצורכי
התלמידים ובתיאום עם הרשות המקומית, על אחד מהדגמים האלה:
בכיתות של תלמידים
אוטיסטים |
כללי |
|
6 ימים פעילות בשבוע:
בימים א'-ה' מ-8 עד 13.35
וביום ו' עד 12.45
|
6 ימי פעילות בשבוע:
בימים א'-ה' מ-8 עד 12.45
וביום ו' עד 11.50
|
דגם א'
|
5 ימי פעילות בשבוע:
בימים א'-ה', מ-8 עד
14.30
|
5 ימי פעילות בשבוע:
בימים א'-ה', 4 ימים מ-8 עד 13.35
ויום אחד מ-8 עד 12.45
|
דגם ב'
|
-------- |
5 ימי פעילות בשבוע:
בימים א'-ה', מ-8 עד 12.45 (בדגם
זה אפשר לנצל את 4 השעות
המתפנות מיום ו' לתגבור
פעולות העשרה ("שעות רוחב"))
|
דגם ג'
|
דגם ההפעלה הנבחר בכל בית-ספר או גן ילדים יובא לאישור המפקח על
החינוך המיוחד.
בימי לימוד בודדים יהיה יום הלימודים מ-8 עד 12.45, ובכיתות של
תלמידים אוטיסטים עד .13.35
5. הקצאת שעות להעסקת עובדי הוראה בתכנית החופשה
עבור כל כיתה הזכאית לפעול בחופשה מסוימת תוקצינה שעות בודדות
כדלקמן:
לכיתות בבתי-ספר |
5.1 |
שעות הוראה: 29 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות של
תלמידים אוטיסטים 35 שעות בודדות לכיתה |
- |
|
שעות הכנה: 3 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות לאוטיסטים
6 שעות בודדות |
- |
|
שעות ריכוז: 2 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות לאוטיסטים
4 שעות בודדות |
- |
|
סה"כ - 34 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות לאוטיסטים: 45
שעות בודדות.
לימי לימוד בודדים תוקצינה 6 שעות בודדות לכיתה ליום - 5 שעות
להוראה ושעה אחת להכנה ולריכוז. לכיתה של תלמידים אוטיסטים
תוקצינה 7 שעות בודדות
ליום - 6 שעות להוראה ושעה אחת להכנה ולריכוז.
|
|
לגני ילדים |
5.2 |
שעות הוראה: 29 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות של
תלמידים אוטיסטים 35 שעות בודדות לכיתה |
- |
|
שעות הכנה: 3 שעות בודדות בשבוע לכיתה, ולכיתות לאוטיסטים
6 שעות בודדות. |
- |
|
שעות ריכוז לאשכולות גני ילדים: 2 שעות בודדות בשבוע לכיתה,
ולכיתות לאוטיסטים 4 שעות בודדות. |
- |
|
לימי לימוד בודדים תוקצינה 6 שעות בודדות לכיתה ליום - 5 שעות
להוראה ושעה אחת להכנה ולריכוז. לכיתה של תלמידים אוטיסטים
תוקצינה 7 שעות בודדות
ליום - 6 שעות להוראה ושעה אחת להכנה ולריכוז.
|
|
תוספת שעות לטיפולים פארא-רפואיים
להלן סוגי הכיתות הזכאיות להקצאת שעות לטיפולים פארא-רפואיים
בתכניות החופשה: |
5.3 |
26 - בעלי פיגור בינוני מורכב |
- |
|
24 - בעלי פיגור קשה/עמוק/סיעודיים |
- |
|
21 - אוטיסטים |
- |
|
28 - בעלי הפרעות נפשיות קשות (חולי נפש) |
- |
|
19 - משותקי מוחין ובעלי נכויות פיזיות קשות.
|
- |
|
לכל כיתה כזו תוקצה תוספת של 10 שעות בודדות בשבוע לטיפולים
פארא-רפואיים (לימים בודדים 2 שעות בודדות ליום, לא כולל ימי
בחירה).
התוספת מותנית בכך שטיפולים אלה יינתנו לתלמידים במהלך
שנת הלימודים הרגילה ובאישור המפקח שהובטחה עבודתם
של המטפלים הפארא-רפואיים בחופשה.
|
|
6. נוהלי אישור, תיאום ודיווח על הפעלת תכניות החופשה
מנהל מסגרת חינוכית שיש בה כיתות הזכאיות לתכניות חופשה על-פי
הקריטריונים לעיל יודיע בתחילת שנת הלימודים להורי התלמידים על
התאריכים שבהם תתקיימנה תכניות החופשה במהלך שנת הלימודים.
הורים שאינם מעוניינים בהשתתפות ילדם בתכניות של חופשה מסוימת
יודיעו על כך למנהל בית הספר או לגננת לא יאוחר משלושה שבועות
לפני מועד החופשה.
|
6.1 |
לקראת כל חופשה, ולא יאוחר משבועיים לפני מועד החופשה, ישלח
מנהל המסגרת החינוכית למחלקת התקן במחוז דוח המפרט את מספר
התלמידים והכיתות הצפויים להשתתף בפועל באותה חופשה, על בסיס
מספר התלמידים שנרשמו לתכנית. הדיווח ייעשה על-גבי טופס שיישלח
ממחלקת התקן במחוז. המפקח על החינוך המיוחד יאשר את הנתונים.
לגבי בתי-ספר המשתתפים בתכנית שנת לימודים גמישה תעדכן
מחלקת התקן את ההקצאה של השעות לחופשה על-פי נתוני הדיווח.
לגבי גני ילדים ובתי-ספר שאינם משתתפים בתכנית שנת
לימודים גמישה תקצה מחלקת התקן את השעות לחופשה על-פי נתוני
הדיווח.
|
6.2 |
מחלקת התקן תשלח העתקים של הטופס המאושר על-ידה למוסד
החינוכי ולגזברות המחוז.
|
6.3 |
בתום כל חופשה, ולא יאוחר משבוע לאחר סיום תכנית החופשה, ישלח
מנהל המסגרת החינוכית או הרכז שמונה מטעמו דוחות אלו: |
6.4 |
דוח לגזברות המחוז על העסקת מורים וממלאי מקום בתכנית
החופשה, על-פי הנהלים שיפורטו בהמשך |
א. |
|
דוח של ביצוע של תכנית החופשה לרכז החופשות במתי"א, על גבי
הטופס המובא בנספח א להלן.
|
ב. |
|
7. תוכני הפעילות בחופשה
תכנית החופשה ופעולות ההעשרה שתשולבנה בה תתואמנה לצורכי
התלמידים, ליכולתם ולגילם. התכנית תהלום את המטרות החינוכיות,
הטיפוליות והשיקומיות של התלמידים במוסד החינוכי.
|
7.1 |
בתכנית יושם דגש על פעילויות חווייתיות בתחומי החינוך הבלתי
פורמאלי. אפשר לשלב גם תכניות העשרה ותגבור מיומנויות יסוד.
המוסד החינוכי יגדיר יעדים ספציפיים לתכניות החופשה שאפשר
להשיגם באמצעות פעילויות אלה.
|
7.2 |
מומלץ להפעיל את התכנית סביב נושא מרכזי (או נושאים מרכזיים)
אשר יבוא לידי ביטוי בפעילויות שונות מהיבטים שונים.
|
7.3 |
יש לאפשר לתלמידים בחירה בין חוגים שונים או בין פעילויות שונות,
בהתאם לתחומי התעניינותם ומשאלותיהם, וליצור בכך קבוצות פעילות
שונות מהמסגרת הכיתתית המקובלת במהלך שנת הלימודים.
|
7.4 |
רצוי לשלב את תכנית החופשה של המוסד החינוכי בתכניות חופשה
היזומות על-ידי הרשות המקומית או על-ידי המתנ"ס עבור כלל
התלמידים; לדוגמה: שימוש בסל תרבות לשם השתתפות בקונצרטים
ובהצגות, ביקור במוזיאונים וכדומה. כמו כן אפשר ליצור קשר עם
מוסדות, עם מפעלים ועם ארגונים ציבוריים, כמו, למשל, החברה להגנת
הטבע ועוד, לצורך העשרת הפעילות.
|
7.5 |
במסגרת תכניות החופשה אפשר לקיים פעילויות באתרים שונים מחוץ
לכותלי המוסד החינוכי וליזום פעולות משותפות לכמה מוסדות חינוך.
מורה המלווה תלמידים בפעולות מחוץ לבית הספר בתקופת תכניות
החופשה יתוגמל על פי הכללים הנהוגים במהלך כל שנת הלימודים.
|
7.6 |
בכיתות של תלמידים בעלי לקויות קשות מאוד, שבהן ניתנים טיפולים
פארא-רפואיים לתלמידים במהלך שנת הלימודים הרגילה, יינתנו
טיפולים אלה גם בחופשות (על-פי הקריטריונים שפורטו לעיל).
|
7.7 |
תכניות הפעילות בחופשות תובאנה לאישור מוקדם של המפקח על
החינוך המיוחד.
|
7.8 |
8. ארגון הכיתות ללימודים בחופשות
בבתי-ספר לחינוך מיוחד: אם מספר התלמידים שישתתפו בתכנית יהיה
פחות מסך כל התלמידים הלומדים בבית הספר במהלך שנת הלימודים
הרגילה, אפשר יהיה לצרף תלמידים מכיתות שונות ללימודים בחופשה
ולצמצם בכך את מספר הכיתות שתפעלנה בחופשה.
|
8.1 |
בגני ילדים מיוחדים/משולבים: אם מספר התלמידים שישתתפו בתכנית
בכל כיתת גן הוא קטן, אפשר לצרף ילדים מכמה כיתות גן המטפלות
בסוג לקוח דומה לכיתת גן אחת, ובכלל זה צירוף ילדי גן משולב
(לתלמידים חירשים וכבדי שמיעה או לתלמידים עיוורים ולקויי ראייה)
לגן מיוחד. תינתן עדיפות לצירוף כיתות הסמוכות זו לזו גיאוגרפית.
|
8.2 |
בכיתות מיוחדות בבתי ספר רגילים: אפשר לרכז בבית-ספר אחד כיתות
של תלמידים בעלי סוג לקות דומה המפוזרות בכמה בתי-ספר באותו
יישוב.
|
8.3 |
9. הסעת תלמידים אל מוסדות החינוך
הסדרי ההסעה של תלמידים המשתתפים בתכניות החופשה, ובכלל זה
הסדרי המימון של ההסעות ונוהלי הדיווח עליהן, יהיו על-פי ההסדרים
והנהלים הקיימים במהלך שנת הלימודים הרגילה.
|
9.1 |
במוסדות שקיימות בהם הסעות מאורגנות של תלמידים יתאמו מנהלי
המוסדות עם הרשות המקומית את מועדי ההסעה.
|
9.2 |
10. ביטחון ובטיחות
הרשות המקומית או הבעלות האחרת של המוסד החינוכי תדווח
ליחידת המשטרה האחראית לביטחונם של מוסדות החינוך על המוסדות
שיפעלו בכל חופשה, ותתאם עמה את הסדרי הביטחון הנדרשים
לפעילות בתוך המוסד וליציאה לאתרים שונים מחוץ למוסד המתוכננים
במסגרת התכנית. אגף החינוך המיוחד מעדכן מדי שנה את רשימת
מסגרות החינוך המיוחד הזכאיות לפעול בחופשות ומעבירה לאגף
הביטחון במשרד. אגף הביטחון מעביר את הרשימות לידי המשטרה.
|
10.1
|
כללי הביטחון והבטיחות החלים במערכת החינוך במהלך שנת
הלימודים יחולו גם על תכניות הפעילות בחופשות. יש לשים דגש על
פעילויות המותאמות לתנאי מזג האוויר ועל ליווי של מבוגרים לפעילויות
חוץ-מוסדיות על-פי הנהלים.
|
10.2
|
רכזי תכניות החופשה יוודאו הימצאות רשימת טלפונים למקרי חירום,
ויבצעו בדיקת קשר עם גורמי הסיוע השונים.
|
10.3
|
11. כוח האדם שיועסק בחופשות
עובדי הוראה |
11.1
|
עדיפות ראשונה: המחנכת/הגננת של הכיתה |
- |
|
עדיפות שנייה: מורה לחינוך מיוחד מצוות בית-הספר; בגן משולב -
הגננת של הכיתה המשלבת; בגן מיוחד - ממלאת המקום הקבועה
של הגננת או הגננת המשלימה
|
- |
|
עדיפות שלישית: מורה/גננת לחינוך מיוחד (או גננת שי"ח), שתגויס
במיוחד להוראה בחופשות |
- |
|
עדיפות רביעית: סטודנטים לחינוך מיוחד באוניברסיטאות או
במכללות (שיועסקו על תקן של ממלאי מקום). |
- |
|
הערה: מניסיון שנצבר בשנות ההפעלה מתברר שיש חשיבות לשלב גם
עובדים מחוץ למערכת החינוך.
|
|
מטפלים פארא-רפואיים
מטפלים פארא-רפואיים יועסקו לצורך מתן טיפולים חיוניים לתלמידים
(ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת) בכיתות שפורטו לעיל.
|
11.2
|
סייעות ועוזרות לגננות |
11.3
|
סייעות העובדות בבית הספר ועוזרות לגננות העובדות בגני הילדים
במהלך שנת הלימודים הרגילה תמשכנה בעבודתן בתקופת
החופשות, בהתאם למפורט לעיל. החופשות שהן זכאיות להן
תתואמנה באופן שהיציאה לחופשה תיעשה ברוטציה, ובמועד
החופשה של הסייעת תמלא את מקומה סייעת אחרת, המועסקת
במוסדות חינוך אחרים ביישוב שהתכנית אינה מופעלת בהם. |
11.3.1
|
|
בבחירת ממלאת המקום יש להעדיף סייעת שיש לה ניסיון בעבודה
עם ילדים בעלי ליקויים דומים. |
11.3.2
|
|
על-פי סיכום עם מרכז השלטון המקומי, הרשות המקומית היא
האחראית להמשיך בהעסקתן של הסייעות הקבועות בתכניות
החופשה. בהתאם להסכם שנחתם בין מרכז השלטון המקומי
להסתדרות הפקידים ב-1.12.00, תועסקנה הסייעות בחופשות
קצרות לפחות 11 ימים ובחופשות הקיץ לפחות 21 ימים במסגרות
לתלמידים שיש להם הלקויות האלה:
15 - בעלי פיגור בינוני רב-בעייתיים
24 - בעלי פיגור קשה/עמוק/סיעודיים
19 - משותקי מוחין ובעלי נכויות פיזיות קשות רב-בעייתיות
21 - אוטיסטים
11 - חירשים ולקויי שמיעה רב-עייתיים
12 - עיוורים ולקויי ראייה רב-בעייתיים
18 - בעלי הפרעות נפשיות קשות.
|
11.3.3
|
|
בחירת הצוות שיעבוד בחופשות
בכל בית-ספר או גן ילדים שתידרש העסקה של עובד שאינו נמנה עם
הצוות הקבוע של המוסד טעונה העסקתו אישור של המפקח על החינוך
המיוחד. בגני ילדים יינתן האישור בתיאום עם הפיקוח על גני הילדים.
|
11.4
|
הכנת ממלאי מקום חדשים לעבודה בכיתות של תלמידים בעלי
לקויות קשות
בכיתות של תלמידים בעלי פיגור קשה/עמוק וסיעודיים, בעלי פיגור
בינוני, משותקי מוחין ובעלי נכויות פיזיות קשות, אוטיסטים ובעלי
הפרעות נפשיות קשות (חולי נפש) - במקרים שבהם נדרשת בהן העסקת
עובדים שאינם מכירים את הילדים ואינם מוכרים לילדים, תחל
העסקת העובד החדש שבוע לפני החופשה הראשונה שהוא יעבוד בה.
במהלך שבוע זה יכין בית-הספר או הגן את העובד החדש לעבודתו
בחופשה תוך מתן דגש לנושאים האלה: |
11.5
|
היכרות אישית עם הילדים בקבוצתו המיועדת |
- |
|
טיפולים מיוחדים הנדרשים לילדים |
- |
|
מתן תרופות לנזקקים, באישור הרופא ובהסכמת המשפחה |
- |
|
התנהגות במצבי חירום ומצוקה |
- |
|
הוראות בטיחות.
|
- |
|
12. ריכוז התכנית בחופשות
מנהל בית-הספר, או מורה מבית-הספר שימונה על-ידו, באישור המפקח
על החינוך המיוחד, ירכז את התכניות בחופשות ואת הפעלתן. חובה על
בית הספר להטיל את ריכוז התכנית על מורה מצוות בית הספר המכיר
את התלמידים ואת דרכי העבודה אתם ואת הטיפול בהם.
|
12.1
|
בבתי-ספר שהתכנית תתקיים בהם בכל החופשות אפשר לחלק את ריכוז
התכנית בחופשות השונות בין כמה מורים.
|
12.2
|
דינם של אשכולות גני ילדים כדין בית-ספר בנושא זה.
|
12.3
|
|