Page 77 - רגב סקירה
P. 77
7.1 מחקר על תכנית רג”ב במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה: עמדות סטודנטים מצטיינים מהמכללה כלפי פעילויות התנדבותיות, והשוואתן
לעמדות סטודנטים מצוינים מהמגזר היהודי
ד”ר עאליה קאסם-אבו ריש, רכזת תכנית המצוינים תכנית רג”ב במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל -חיפה
העקרונות המרכזיים של תכנית המצוינים במכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה
77
מטרות מחקר ההערכה
המטרה הראשונה: בדיקת עמדות סטודנטים ערבים ויהודים הלומדים במכללות להכשרת מורים לגבי היבטים שונים הקשורים לתרומה לקהילה דרך פעולות התנדבותיות.
המטרה השנייה: השוואה בין עמדות סטודנטים מצוינים מהמכללה האקדמית הערבית לבין סטודנטים מצוינים משלוש מכללות מהמגזר היהודי.
שאלות המחקר העיקריות
1. מההןתחושותהסטודנטיםמהמכללההאקדמיתהערביתוהסטודנטיםממכללותמהמגזרהיהודי כלפי הפעילויות ההתנדבותיות שהם מבצעים?
2. מה הן הסיבות שבגללן הסטודנטים מתנדבים?
3. במה יכולות פעולות ההתנדבות לסייע לסטודנטים בעתיד עלפי תפיסתם?
4. האםקיימיםהבדליםביןסטודנטיםערביםלביןסטודנטיםיהודיםמבחינתתחושותכלפיפעילויות התנדבותיות, הסיבות שבגללן מתנדבים, וכיצד ההתנדבות תסייע להם בעתיד?
אוכלוסיית המחקר
40 סטודנטים מהמכללה האקדמית הערבית ו- 58 סטודנטים משלוש מכללות מהמגזר היהודי.
בניית תכנית לימודים גמישה המאפשרת סיום לימודים בשלוש שנים. הענקת מלגת לימודים בגובה שכר לימוד מלא. דרישת השתתפות בחוגי העשרה ותרומה לקהילה במהלך שנות הלימודים במכללה. ליווי סטודנטים אלה לשם ייעוץ וחונכות אישית כדי לסייע להם מבחינת השתלבותם במכללה.
רציונל תכנית המצוינים במכללה האקדמית הערבית לחינוך - חיפה
תכנית המצוינים להוראה שבמכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה מכשירה מורים ומחנכים יצירתיים “לא שגרתיים”, בעלי פוטנציאל גבוה להוראה, בד בבד עם פיתוח השכלה רחבה, מודעות מוגברת ומסוגלות להשתלב בעבודתם החינוכית והפדגוגית בבתי הספר.
התכנית שואפת לפיתוח יכולת מנהיגות חינוכית וחברתית מובילה, שבעתיד תתפוס מקום מרכזי בקידום מערכת החינוך בכלל ובמגזר הערבי בפרט.
בוגרי התכנית מיועדים להיות מנהיגים אמתיים, דינמיים, מתחדשים בהתמדה, יוזמים ומובילי פרויקטים, יצירתיים, מאמינים בשליחות חינוכית ופועלים לקידום פרויקטים חברתיים.