שלב
א' – אישי: הנחיות ליצירת קולאז'
אפשרות
1: באמצעות כלי Linoit
Linoit הוא כלי שיתופי חינמי שניתן ליצור בעזרתו
כרזה או קולאז' משותפים לכל הקבוצה. כל משתתף תורם את חלקו לתוצר הקבוצתי.
הצג
באמצעות אחת מהאפשרויות שלהלן משפט
שייתן ביטוי לחוויות שקרו לך במהלך השנה/ הפרויקט: חוויה חיובית - יש לכתוב על
פתקית ברקע ורוד, וחוויה שדורשת שיפור - יש לכתוב על פתקית ברקע צהוב.
תמונה (עם או בלי כיתוב) שמבטאת את
תחושותיך.
סרטון (שאורכו מקסימום דקה) שמבטא את
תחושותיך.
קישור ל-Linoit
אפשרות
2: באמצעות כלי Erly
Erly הוא כלי שיתופי חינמי המאפשר ליצור
אלבום משותף תוך כדי שימוש במגוון
אפשרויות ביטוי (טקסט, סרט או תמונה).
ההנחיות
לשימוש בכלי זה זהות להנחיות שקיבלת לכלי ה-Linoit.
ב-Erly ניתן לבקש מן המשתתפים להוסיף "לייק" לשני
תוצרים בלבד. אין להוסיף לייק לתוצר הקבוצתי שלכם.
שלב
ב' – במליאה
התבוננו
בתוצר הכיתתי ודונו בשאלות.
|
שלב
א' – אישי: הנחיות ליצירת קולאז'
פתיחה:
אמור למשתתפים
כי מטרת הפעילות היא לשקף במילים, בתמונות או בסרטונים את הטוב, את המתוק, ואת המר, הראוי לשיפור, של כלל האירועים והחוויות שחוו במהלך השנה
החולפת (במסגרת פרויקט שהסתיים).
מוצע
להשתמש בכלי Linoit או בכליErly .
ה-Linoit הוא כלי שיתופי שבאמצעותו
ניתן להכין קולאז' משותף לקבוצה, וכל משתתף יכול להביע את עמדתו על גבי "לוח
הקולאז".
לפניך
מסמך הדרכה בעברית: http://meyda.education.gov.il/files/MadaTech/ict/ict_linoit.pdf
עליך לפתוח "לוח" חדש ולהגדיר
שם משתמש וסיסמה שאותם יש לתת למשתתפים כדי שיוכלו להעלות חומרים ללוח.
ראה דוגמה:
https://linoit.com/session/login?redirect=http%3A%2F%2Flinoit.com%2Fhome
שם
משתמש: tthhminhal ; סיסמה: minhal
הערה: כאשר עוברים לשלב ב', על המנחה "לסגור"
את התוצר כדי שלא תתאפשר העלאה של חומרים נוספים במהלך הדיון.
Erly הוא כלי שיתופי חינמי המאפשר ליצור
אלבום משותף תוך כדי שימוש במגוון
אפשרויות ביטוי (טקסט, סרט או תמונה).
עזרה
לשימוש בכלי: http://erly.com/faq
שלב ב' – במליאה
הקרנת הקולאז' של כלל המשתתפים במליאה.
המנחה יציג את התוצרים.
אם הפעילות הייתה ב-,Erly רצוי להתייחס לתוצרים שקיבלו את מספר הלייקים הגדול
ביותר.
שאלות לדיון:
- מה היה קל יותר למצוא את ה"מר" או את ה"מתוק"? מדוע?
- על פי מה שכתבתם, אילו היבטים בתהליך הפרידה ראוי לשמר, לעודד ולחזק? ואילו
היבטים הייתם מציעים לשנות ולשפר?
- מה נראה לכם שתזכרו בעוד חמש או עשר שנים מהחוויות
שאליהן התייחסתם היום?
- איזה צידה לדרך אתם לוקחים מן הפעילות?
|