 |
נושא השיעור |
עצם למידה: פירמידת המזון הישראלית |
 |
פיתוח |
כתיבה ופיתוח | צפי רינגל, אביגיל יורמן |
עריכה | אתי טל, הדס כץ שדה-חן |
ייעוץ פדגוגי | ד"ר שרה קלצ'קו |
ייעוץ מדעי | ד"ר שרה קלצ'קו |
|
 |
שכבת גיל |
ה–ו |
 |
משך השיעור |
50 דקות |
 |
הקשר לתוכנית הלימודים |
תחום תוכן
מדעי החיים
תחום משנה
האדם, בריאותו, התנהגותו ואיכות חייו
סטנדרט משנה
3.3 התלמידים יכירו מבנים בגוף האדם, יבינו עקרונות הקשורים לתפקוד גוף האדם ויפתחו מודעות לצורך בשמירה על הבריאות ובשיפור איכות החיים.
ציוני דרך
- התלמידים יכירו מרכיבי מזון עיקריים (פחממות, שומנים, חלבונים, מינרלים וויטמינים), ויציינו דוגמאות למזונות העשירים במרכיבים אלה.
- התלמידים יכירו בחשיבותן של התנהגויות מקדמות בריאות (כגון תזונה נכונה, פעילות גופנית, היגיינה והימנעות מעישון) לתפקוד הגוף ולשיפור איכות החיים.
- התלמידים יכירו בחשיבותו של תפריט מגוון ומאוזן.
|
 |
מיומנויות |
מיומנויות
- איסוף מידע ממגוון מקורות, כגון מאגרי מידע מתוקשבים, הדמיות ממוחשבות ועוד
- זיהוי רעיונות מרכזיים מתוך תרשימים, ניתוח מידע מתרשימים והשוואת מידע ממקורות שונים, עיבוד מידע והערכתו
- ייצוג המידע, הצגתו והפצתו
|
 |
מושגים עיקריים לשיעור זה |
- קבוצות המזון (דגנים, ירקות ופֵרות, מזונות העשירים בחלבונים, מזונות העשירים בשומנים, חטיפים, ממתקים ושתייה מתוקה)
- מרכיבי המזון (פחממות, שומנים, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, מים)
- פירמידת המזון
|
 |
ידע מוקדם לשיעור
|
התלמידים מכירים בחשיבות המזון לגוף ומכירים את מרכיבי המזון (פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, מים)
|
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
חומרי למידה כתובים
|
|