 |
נושא השיעור |
מיחזור |
 |
פיתוח |
אלה פאוסט, מדריכה ל"מולדת חברה ואזרחות" וגיאוגרפיה. |
 |
שכבת גיל |
כיתה ה' |
 |
משך השיעור |
45 דקות |
 |
רציונל למורה |
התלמיד יבין את חשיבות השמירה על הסביבה ויכיר את משמעותו של סמל המיחזור וחשיבותו של התהליך. |
 |
רצף |
לחיות בסביבות משתנות – בסוף הנושא |
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמיד ישתמש בסוגים שונים של חשיבה (אינדוקטיבי, דדוקטיבי).
- התלמיד ינתח את האופן שבו פועל כל חלק בתהליך.
- התלמיד ימזג ומקשר בין מידע וטיעון.
|
 |
מושגים |
הפרדת פסולת, מיחזור, מיון פסולת, סמל המיחזור. |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
מיון, פענוח ייצוג גרפי והבנת משמעותו (סמל המיחזור). |
 |
עזרים לתהליכי החשיבה |
|
 |
חומרי למידה כתובים ומתוקשבים |
- הפרדת פסולת ומיחזור, מידע ומשחק.
- סרטון מיחזור: בריינפופ.
- פעילויות רבות לבחירה באופק "שמירה על הסביבה" - מתי נעלמת האשפה? בקבוקי פלסטיק - לאן? פרס או קנס, יום של פסולת.
|
 |
היענות לשונות |
העמקה והרחבה על פי עניין. שאלות ומשימות מדורגות על פי קושי. |
 |
תוצרי למידה |
דף משימה - מיון אשפה, עיצוב סמל אישי למיחזור. |