|
נושא השיעור |
אחריות חברתית |
|
פיתוח |
שירה גודמן, צוות מולדת חברה ואזרחות, מטח |
|
שכבת גיל |
כיתה ג |
|
משך השיעור |
50 דקות, או 100 דקות במקרה של עבודה נוספת במעבדת מחשבים. |
|
רציונל למורה |
יחידה זו תעסוק בהכרה ובהבנה של נושא האחריות החברתית של החברה ושל המדינה, לכך שכלל חבריה ואזרחיה יתקיימו בכבוד. |
|
רצף |
העשרה לנושא זכויות אדם. הזכויות החברתיות הן ערך חשוב: זכותו של כל אדם לחיות בתנאי חיים סבירים וראויים – לחיות ברווחה. |
|
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמידים יגבירו את מודעותם לנושא העוני בחברה.
- התלמידים יעסקו בשאלת אחריות החברה והמדינה לאנשים העניים בקרבה ויקשרו אחריות זו לנושא זכויות האדם.
- התלמידים יחשבו כיצד יכולות החברה והמדינה לפעול כדי לסייע לעניים.
|
|
מושגים |
אחריות חברתית, זכויות חברתיות, הזכות לקיום בכבוד. |
|
מיומנויות המאה ה-21 |
- חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות.
- חשיבה ביקורתית ונקיטת עמדה.
- אוריינות תקשוב – שימוש באינטרנט.
|
|
עזרים לתהליכי החשיבה |
סרטונים, אתרי אינטרנט. |
|
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
- מילות השיר: כשנסענו העירה לבקר את דוד אפרים
- סרטון ובו מושמע השיר (החל מהדקה 10:50)
- סרטוןן: אוכל ומחסה לכולם (0:33 דקות)
- סרטון: רות ובועז (3:00 דקות, שימו לב- אתם גולשים לדף הבית של הסרטונים, ובו עליכם לבחור מהרשימה בצד ימין את הסרטון על "רות ובועז").
- אתר תלי
|
|
היענות לשונות |
יש ללמד את השיעור הזה בהתייחס להרכב התלמידים בכיתה, תוך רגישות למצב החברתי-כלכלי של כלל התלמידים או של תלמידים ספציפיים.
|
|
תוצרי למידה |
הכנת כרזה במחשב. |