 |
מהלך ההוראה |
תיאור הפעילות |
זמן
 |
 |
פתיחה |
פתיחת השיעור: צפייה בסרטון המראה התפרצות הר געש.
שיחה בעקבות הסרטון: מה רואים...? מה ידוע לכם על...?
|
10 דקות |
 |
גוף השיעור |
- מושגים להבנת תהליך ייצור סלעי הבזלת (מגמה, לבה, סלע וולקני, סלע בזלת).
פתח את הקישורים העומדים לרשותך:
קטע מידע - אתר גלים, קטע מידע - אנציקלופדיה - ynet וכן את ספר הלימוד (מטח) (ספר דיגיטלי)
והסבר את המושגים שלעיל.
- בדיקת העבודה.
- לאחר הצפייה בסרטון, קריאת קטע המידע והסבר המושגים תתנהל שיחה על תהליך היווצרות סלעי הבזלת.
|
20 דקות
|
 |
סיכום |
כתיבת השלבים להיווצרות סלע בזלת – ביצוע הפעילות בחוברת העבודה מישור החוף התיכון והדרומי, עמ' 46.
|
10 דקות |
 |
יישום |
התלמיד יגדיר באופן עצמאי את המושגים: מגמה, לבה, סלע וולקני, סלע בזלת ויציין את המקורות שבהם נעזר לכתיבת ההגדרה.
|
|
 |
עבודה פרטנית |
התלמיד יכתוב במחברתו את תהליך היווצרות סלעי הבזלת.
|
5 דקות |
 |
העשרה |
קריאת קטע המידע על התפרצות הר הגעש בסנט הלנס (מכון ויצמן למדע). מה מוסיף קטע המידע לסרטון הנצפה?
מיקום סנט הלנס במפת העולם ו"טיסה" למקום בעזרת Google Earth.
|
5 דקות |
 |
סיכום ורפלקיציה |
התלמידים יציינו את הרצף הנכון בתהליך היווצרות סלעי הבזלת וידעו לקשר בין הסרטון וקטע המידע שהוצגו בראשית השיעור לתהליך ייצור סלעי הבזלת. |
|
 |
מעבדת מחשבים |
התלמידים יחפשו במקורות מידע שונים ויכינו במסמךWord תעודת זהות לאחד מהרי הגעש,
לדוגמה: וזוב - איטליה, סנט הלן - ארה"ב, אתנה - איטליה, פוג'י - יפן.
|
35 דקות |
 |
שיעורי בית |
התלמיד יערוך תרשים באמצעות שימוש בצורות אוטומטיות, ובו יתאר את תהליך היווצרותו של הר געש.
|
|