 |
נושא השיעור |
כבוד ושוויון לאנשים עם מוגבלויות |
 |
פיתוח |
שירה גודמן, צוות מולדת חברה ואזרחות, מטח |
 |
שכבת גיל |
כיתה ד |
 |
משך השיעור |
50 דקות, או 100 דקות במקרה של עבודה נוספת במעבדת מחשבים. |
 |
רציונל למורה |
בישראל חיים אנשים רבים בעלי מוגבלויות. חשוב להבין כי לאנשים עם מוגבלות יש זכות לכבוד וזכות לשוויון. זכויות אלו מקנות להם את הזכות להשתלב בחברה כחברים שווי ערך ולהשתתף בחיים המשותפים.
|
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמידים יעלו את המודעות שלהם למצבם של אנשים בעלי מוגבלויות.
- התלמידים יתחשבו בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות.
- התלמידים יתנסו באזרחות פעילה בנושא אנשים עם מוגבלות.
|
 |
מושגים |
אנשים עם מוגבלויות, אנשים עם צרכים מיוחדים, שוויון, כבוד האדם, נגישות, שילוב. |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
- אוריינות טכנולוגית - התלמידים יפעלו בסביבה מתוקשבת המצריכה מיומנויות של שליטה במחשב.
- מיומנויות תקשורת – התלמידים יעבדו בצוות.
|
 |
עזרים לתהליכי החשיבה |
דף עזר לעריכת תצפית והכנת דוח נגישות.
|
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
- לחיות יחד בישראל ד- ספר לימוד דיגיטלי, עמודים 53-52
- סרטון: מי שומע את מה שבלב (11:32 דקות)
- מידע באינטרנט: חוק השילוב באתר גלים
- מידע באינטרנט: חוק נגישות נכים באתר גלים
- סרטון: שחר בוצר באתר מגינים על זכויות האדם (3:39 דקות)
- סרטון: יואב קריים (3:55 דקות)
|
 |
היענות לשונות |
משימות ברמות קושי שונות.
|
 |
תוצרי למידה |
הכנת דוח נגישות וכתיבת מכתב.
|