 |
נושא השיעור |
ממשיכים להכיר את מפת ישראל – תנ"ך על המפה |
 |
פיתוח |
אופירה גל, צוות גאוגרפיה, מולדת, חברה ואזרחות, מטח |
 |
שכבת גיל |
כיתה ד, ה |
 |
משך השיעור |
50 דקות, או 100 דקות במקרה של עבודה נוספת במעבדת מחשבים. |
 |
רציונל למורה |
התלמידים יתמצאו במפת ישראל. |
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמידים יכירו יישובים על מפת ישראל.
- התלמידים יבינו ששמות של יישובים הם לעתים קרובות מקור ועדות שמהם אפשר ללמוד על היישוב, על ההיסטוריה שלו ועל הרעיונות של האנשים שהקימו אותו.
- התלמידים יתרגלו הכרת כיוונים במפת ישראל.
|
 |
מושגים |
רוחות השמים, צפון, דרום, מזרח, מערב, צפון מזרח, דרום מזרח, צפון מערב, דרום מערב. |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
אוריינות מידע- התלמידים יפעלו בסביבה מתוקשבת המצריכה מיומנויות של שליטה במחשב.
|
 |
עזרים לתהליכי החשיבה |
פעילויות באופק, מפה אילמת.
|
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
|
 |
רצף |
התמצאות במפת ישראל, תרגול של נושא הכיוונים במפה (לאחר ההקניה).
|
 |
היענות לשונות |
מענה לסגנונות למידה שונים.
אם תתקיים עבודה בחדר מחשבים, המורה תעבוד עם קבוצה של תלמידים מתקשים.
|
 |
תוצרי למידה |
יצירת משחק שמטרתו לחזק את ההתמצאות ואת ההיכרות עם יישובים במפת ישראל. |