 |
נושא השיעור |
כוחה של מילה – אלימות מילולית |
 |
פיתוח |
שירה גודמן, צוות גאוגרפיה, מולדת חברה ואזרחות, מטח |
 |
שכבת גיל |
כיתה ג |
 |
משך השיעור |
50 דקות, או 100 דקות במקרה של עבודה נוספת במעבדת מחשבים. |
 |
רציונל למורה |
אל מול זכותו של כל אדם לכבוד ניצבת החובה של כל אדם שלא לפגוע באחר, הן פיזית והן מילולית.
הימנעות מפגיעה היא חשובה מאוד, אך ניתן ללכת צעד אחד קדימה ולהשתדל להחמיא לזולת ולפרגן לו.
פִרְגוּן הוא הערכה חיובית, אהבה, קבלה. לפרגן למישהו פירושו להעריך אותו, לראות את הטוב שבו, לרצות שיהיה לו טוב, ולומר לו במילים או במעשים שאנחנו שמחים בשבילו על הטוב שיש לו. הפרגון מעודד, ועוזר לאדם להאמין בעצמו וביכולת שלו להצליח ולהיות מרוצה.
|
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמידים יכירו היבטים שונים בזכות לכבוד.
- התלמידים יפתחו מיומנויות וכישורים חברתיים.
|
 |
מושגים |
כבוד האדם, הזכות לכבוד, אלימות פיזית ואלימות מילולית. |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
- פיתוח אוריינות מידע.
- פיתוח אחריות אישית וחברתית.
|
 |
עזרים לתהליכי החשיבה |
משחק הפרגון.
|
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
|
 |
היענות לשונות |
פעילויות ברמות שונות ובסגנונות למידה שונים. |
 |
תוצרי למידה |
כתיבת מכתב פרגון במחשב.
|