 |
נושא השיעור |
הכיוונים במפה |
 |
פיתוח |
צביה פיין, צוות גאוגרפיה ומולדת, חברה ואזרחות, מטח |
 |
שכבת גיל |
כיתה ד |
 |
משך השיעור |
50 דקות או 100 דקות במקרה של עבודה נוספת במעבדת מחשבים |
 |
רציונל למורה |
יחידה זו תעסוק בהיכרות ראשונה ובהתנסות ראשונה עם שושנת הרוחות – מערכת הכיוונים הראשית והמשנית. |
 |
רצף |
העשרה לנושא זכויות. הזכויות החברתיות הן ערך נוסף שחשוב לנו ושאיננו רוצים שיפגעו בו: לחיות בכבוד ולא להיות עניים. |
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
- התלמידים יכירו מערכות כיוונים יחסיות (ימין, שמאל, לפני, אחרי וכו') ואת מערכת רוחות השמים – צפון, דרום, מזרח, מערב.
- התלמידים יתנסו בזיהוי רוחות השמים במפות ובתרשימים מסוגים שונים.
- התלמידים יכירו את מפת ישראל.
|
 |
מושגים |
רוחות השמים, צפון, דרום, מזרח, מערב, צפון מזרח, דרום מזרח, צפון מערב, דרום מערב |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
- התלמידים ילמדו להתמצא במרחבים ברמות שונות באמצעות מפות מסוגים שונים
- התלמידים יפעלו בסביבה מתוקשבת המצריכה מיומנויות של שליטה במחשב.
|
 |
עזרים לתהליכי החשיבה |
פעילויות באופק |
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
|
 |
היענות לשונות |
- התלמידים החזקים יבצעו את 7 הפעילויות ואילו המתקשים יבצעו רק את הפעילויות של "הצעדים הראשונים במפה".
- אם תתקיים עבודה בחדר מחשבים, המורה תעבוד עם קבוצה של תלמידים מתקשים.
|
 |
תוצרי למידה |
ביצוע משימות המתרגלות את הכיוונים במפה, הכנת משחק הדורש ידע של כיוונים. |