 |
נושא השיעור |
מפות עתיקות וחדשות |
 |
פיתוח |
אלה פלג. |
 |
שכבת גיל |
כיתות ד'-ה' |
 |
משך השיעור |
50 דקות |
 |
רציונל למורה |
יחידה זו עוסקת בהשוואה בין מפות עתיקות ומפות חדשות ימינו.
התלמיד יבסס את ידיעותיו באמצעות מפת לוויין, מפות עתיקות.
|
 |
רצף |
פתיח לנושא - מפות עתיקות וחדשות. |
 |
מטרות תוכן (תחומי תוכן וציוני דרך) |
התלמיד יכיר מפות עתיקות ומפת לוויין.
התלמיד יכיר את שימושי המפות העתיקות והחדשות.
התלמיד יכיר מה היו הגורמים לשכלול המפות.
|
 |
מושגים |
מפה, קרטוגרף, תקופת הגילויים וההמצאות, מפה עתיקה, מפה חדשה, מגלי עולם |
 |
מיומנויות המאה ה-21 |
- שימוש בטכנולוגיה ככלי להעברת מידע.
- שימוש בטכנולוגיה ככלי למחקר.
- העמקת הידע ותרגול על ידי שימוש במשחק מתוקשב.
- השוואה והסקת מסקנות.
|
 |
חומרי למידה (כתובים ומתוקשבים) |
- ספר הלימוד "יוצאים מהמפה" עמ' 17-12.
- אופק מטח
|
 |
היענות לשונות |
העמקה והרחבה על פי עניין. שאלות ומשימות מדורגות על פי קושי. |
 |
תוצרי למידה |
טבלה |