 |
מהלך ההוראה |
תיאור הפעילות |
זמן
 |
 |
פתיחה |
מתבסס על האתר שמקום.
- המורה מקרינה את מפת ישראל האינטראקטיבית מתוך אתר "שמקום" ומציגה את מיקום שלושת היישובים: טבריה, כרמיאל, רמת גן.
- באתר "שמקום" - הקרנת מידע על היישובים: רמת גן, כרמיאל, טבריה.
למורה: נא להקריא רק את הפסקה הראשונה שבה המידע על שנת הקמת היישוב!
קריאת המידע על היישובים:
רמת גן,
כרמיאל,
טבריה.
|
10 דקות |
 |
התנסות |
כתיבה באתר שיתופי "שמקום". |
|
 |
יישום |
עבודת כיתה:
- רשמו איזה מן היישובים האלה - רמת גן, כרמיאל וטבריה - הוא יישוב צעיר, יישוב ותיק, יישוב עתיק.
- נמקו תשובתכם - על פי מה קבעתם? (שנת הקמה)
שמות יישובים
המורה תחזור להציג את הקישורים של שלושת היישובים ותדגיש הפעם את משמעות שמם.
רמת גן - מקור השם גיאוגרפי - על שם הגנים.
טבריה - מקור השם היסטורי - על שם הקיסר טיבריוס.
כרמיאל - מקור השם תנ"כי/גיאוגרפי - בקעת בית הכרם.
|
20 דקות |
 |
עבודה פרטנית |
בספר הלימוד - עמ' 56, התלמידים יבדקו את משמעות השמות האלה: הרצליה, באר שבע, הררית. |
10 דקות |
 |
העשרה |
אתגר - בדיקת יישוב נוסף באזור מגורי התלמיד. |
|
 |
סיכום ורפלקציה |
מה למדת מהשיעור? מה אהבת בשיעור? מה הוא חידש לך? ציין דבר אחד שאהבת/עניין/סקרן/הרגיז אותך בתוך כל השיעור.
|
5 דקות |
 |
מעבדת מחשבים |
|
|
 |
עבודת בית: |
עבודת בית
היכנסו לאתר "שמקום".
היכנסו ליישוב שבו אתם מתגוררים:
- הוסיפו ארבעה פריטי מידע על היישוב שלכם.
- ציינו אם היישוב עתיק, ותיק או צעיר, ונמקו.
- מהי המשמעות של שם היישוב שבו התלמיד מתגורר?
|
|