|
מהלך ההוראה |
תיאור הפעילות |
זמן
|
|
פתיחה |
- מקרינים את מפת מרוקו מאתר גוגל מפות ומבקשים מתלמיד לגשת ולמצוא את מרוקו על ידי הזזת המפה
- לאחר שהתלמיד מיקד את המפה על מרוקו, לוחצים על האפשרות 'הצגת פני השטח' (במלבן הימני למעלה, במקום "תנועה")
- מחלקים את מרוקו לארבע יחידות נוף: חוף הים, הרי האטלס, רמה שטוחה, מדבר סהרה. לשם כך נעזרים בהקרנת המפה: "מסביב לים התיכון" ע"מ 90
- מוסיפים לתצוגה (בגוגל מפות) "תמונות" (במלבן הימני למעלה). מבקשים מתלמידים לגשת, לפתוח תמונה ולשער באיזה יחידת נוף היא צולמה.
- מקרינים את מפת צפיפות האוכלוסייה במרוקו ושואלים איזה קשר יש בין שתי המפות (בין מפת צפיפות האוכלוסייה לבין מפת פני השטח שבספר הלימוד בעמ' 90 )
|
15 דקות |
|
התנסות |
- התלמידים קוראים בספר הלימוד עמ' 90- 91. מבקשים מתלמיד לגשת ול"מרקר" בספר הדיגיטאלי בכל אחת מיחידות הנוף את המאפיינים הבאים:
- גודל האזור
- האקלים
- צורות התיישבות ועיסוקי התושבים
(רצוי למרקר כל מאפיין בצבע אחר)
- התלמידים יוצרים טבלת השוואה בין 4 יחידות הנוף, על פי המאפיינים שהוזכרו: גודל האזור; האקלים; צורות התיישבות ועיסוקי התושבים
|
15 דקות |
|
יישום |
עבודת כיתה משותפת:
מסבירים שמטרת הפעילות הבאה היא לקבוע האם מרוקו היא מדינה מפותחת או מתפתחת. מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות:
"קבוצת מרוקו מדינה מפותחת"
ו"קבוצת מרוקו מדינה מתפתחת"
כל אחת מהקבוצות צריכה לחפש בסרטונים שהמורה מקרינה כמה שיותר עדויות לרמת הפיתוח שהם מייצגים.
המורה מקרינה את הסרטונים הבאים (אפשר להסתפק רק ב-2 סירטונים, כמו כן אין צורך להקרין את הסרטונים במלואם ):
נוסף על כך, כל קבוצה מחזקת את הטענה שלה גם בהתבסס על תמונות וטקסט מספר הלימוד עמ' 91 - 95
|
20 דקות |
|
עבודה פרטנית |
פעילות 1 בעמ' 95 בספר הלימוד "מסביב לים התיכון"
|
10 דקות |
|
העשרה |
פעילות 2 בעמ' 95 בספר הלימוד |
|
|
סיכום ורפלקיציה |
מה למדתם מהשיעור? מה אהבתם בו? מה הוא חידש לכם?
איך השיעור חידש לכם על נושאים שלא הכרתם?
|
5 דקות |
|
מעבדת מחשבים |
עבודת כיתה:
מרחיבים בנושא עליית יהודי מרוקו. בראשית שנות החמישים הגיעו לארץ עולים רבים ממרוקו, התלמידים חוקרים:
- נכנסים לספרייה הוירטואלית וכותבים את הגורמים לעליה ממרוקו
- משוטטים באתר "קוסקוס" על תרבות יהודי מרוקו ובוחרים נושא שמעניין אותם: מנהגים, פתגמים, צורת מגורים, מתכונים, מעשיות וכדומה (הנושאים נמצאים בחלק העליון של המסך)- לומדים את הנושא ומכינים עליו מצגת בת 3 שקפים ומציגים לכיתה
|
50 דקות |
|
שיעורי בית |
עבודת כיתה:
הכינו את פעילות מספר 3 בעמ' 95 בספר הלימוד "מסביב לים התיכון". את דף הפרסום הכינו בעזרת המחשב.
|
|